Sayfalar

Size bir sabah uyandığımda nasıl kendimi bir böceğe dönüşmüş bulduğumu anlatırdım, ama vaktim yok.

İyi sanatçılar taklit eder, büyükleri ise araklar demiş Steve Jobs abimiz. Haklıdır ya da haksızdır umrumda değil. 
Şuan benim için senin davranışlarının onun bunun şunun davranışlarının taklidi ya da arağı olması önemli değil. Her çocuk büyürken bir kimlik edinmeye çalışır. Ergenlik dönemi denen bu sancılı zamanlarda örnek aldığımız, model belirlediklerimiz vardır.  İzlediğin bir filmden, hayranı olduğun sporcudan, pop stardan yada rock yıldızından esinlenirsin. Esinlenirsin diyorum; hiçbir zaman o olamazsın çünkü. Hep şu vardır; ''şu adamın yerinde olsam keşke''..
 Olma demiyorum, okulunu oku yine hobi olarak ol diyerek espri yapmaya çalışmayacağım bu sefer. Bir gerçeği biliyorum. Biz eşsiz kar taneleri olmadığımız gibi birbirimizin aynısı da değiliz, olamayız. Kafa yapısı en yakın iki insanın bile ayrım yaşayacağı noktalar olacaktır elbet.
 Konuya dönelim, varmış gibi. Büyürken model edindiklerimiz hep bize mükemmel gözükürler. İzlediğimiz filmlerdeki karakterler hep en iyisidir. Arka yüzünü bilmeyiz. Evinden sabah çıkar, tüm dünyayı kurtarır ve evine döner.  Bazılarında ise kahramanın hayatı size olduğu gibi empoze edilir. Yani f marka arabayı kullanır, n marka ayakkabı giyer, b marka telefonla konuşup a marka bilgisayar ile internete girer. Düzenli bir hayatı olan kahramanların da (kahraman derken; illa uçup hoplayıp zıplayıp binaların üstünden atlayıp kızı ve günü kurtaranları demiyorum. Herhangi bir filmin başrol oyuncusu olabilir bu.) kullandıkları markalar bellidir. Hayatlar düzenli, saçlar fönlü, yüzlerde tek bir sivilce dahi yoktur. Gözler parlaktır ve torbasız gözkapakları vardır. 
  Her film bize bir ana fikri empoze eder. Bunu zaten söylemiştim. Şöyle ya da böyle yaşayacağınıza siz karar verirsiniz. O karakteri örnek alabilirsiniz, ama hiçbir zaman unutmayın ki hayat filminin başrol oyuncusu da senaristi de sizlersiniz. Ve filmin gişe yapması özgün olmasına da bağlıdır. Özenti bir filmle gişe yapamazsınız.

Yine çok saçmaladım. Kendi hayat filminizde bir sahne ayırdınız bana. Teşekkür ederim. Son tavsiyem ise bu sözlere kulak vermeniz.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder