Sayfalar

Mektupları Şişedeyken; Bir De Bakmış Deniz Yokmuş

Bu şarkının da hikayesi şuydu
Önce şarkı

Göl kenarında oturuyorduk
Daha önce hiç sigara içmemişti
Biliyordum, anlatmıştı da
Denememişti bile
17 yaşındaydı
Hani Teo'nun dediği gibi
Çok beyazdı; kir tutardı
Ama erken baslamıs üniversiteye
Sınıfın da en kücüğü
Yanımda oturuyordu
Göl okulun yanındaydı
Karsımızda okul, ışıklandırması
Panayır misali
Ama biz uzağız o canlılığa
İçimizde sadece kırık hayaller taşıyoruz
Boşveriyorduk beni
Mühim değildim
Ama bir terslik vardı
Trafikte akmayan şerit
Hep benim olmuştu
Ben hala boşveriyordum beni
Çünkü filmin sonuna doğru
Yaşlı adam ölür
Küçük kız kurtulurdu
Bir banktaydık
Sokak lambası uzakta
Ama ay ışığı parlatıyor yüzlerimizi
Şarkı dinliyoruz
Kıro misali telefondan aça aça
Kulaklıkların romantizmi
Soğuk gelmiştir hep zaten bana
Önce fahişe çaldı
Kısa bir hikaye anlattı bana
Kalbinden dökülen kırıkların sesi
Taa benim kalbimde yankılandı
Sonra ben konuştum
Dinledi de dinledi
Kırıklar azalıyordu
Döküldükçe boşalıyordu
Doldurmaya mecalim yoktu o an
Gözlerinden yaşlar dökülmeye başladı
O boşlukları gözyaşı ile doldurdu
Ben konustuğum zaman hep ağlardı
Onun için sevmezdim
Aşktan ayrılıktan acıdan bahsetmeyi
Yarası vardı
Yanımda mutlu olsun isterdim
Benim onun yanında olduğum gibi
Geçmişi silemeyecekti ama
Gelecek için güzel bir geçmiş bırakabilmek
Bugünlerin göreviydi
Bugün de benim görevim
Siktir et hepsini dedim yak bir sigara
Daha önce hiç içmediğini biliyordum
İçmek de istemezdi ya
Neden verdim bilemem
Karşı gelmedi
Yaşlı gözleriyle aldı
Silmeye mecalim yok gözlerini
Silemem de zaten kıyamıyorum ya dokunmaya
Gözleri sadece gözlerime dokunsun diye
Parmaklarımı götürmedim hiç
2 damla birden düştü sigaranın üstüne
Aldı, yaktım
İlk nefesini çekti
Öksüreceğini biliyordum
Öksürdü
Kesildi öksürükleri üçüncü nefeste
Sadece yanan tütünün çıtırtıları
İyi bilirdim o sesi
Yalnızlığımın belgesi
Hayat zordur be meleğim dedim
Kısa bir hikaye de ben anlattım
Moral düzeltecek, kafa dağıtacak cinsten
Gülmeye başladı bu sefer
Gözündeki yaşlara rağmen
Gülebilen kadınlar her zaman
Dünyanın en çekici, en tatlı yaratıklarıdır.
Sonra bu geldi listeden
Tam da yeri; nereden çıktıysa

Beraber söylemeye başladık
''Kısacık kestirip saçlarını içtin ilk sigaranı''
Dedik
Benimle sen kal dedi
Işıklar kapanınca
Sustum
Onunla kalacaktım
Ama ondan çok uzakta
Işıklar her kapandığında
Söylemedim
Sadece şu anda eylem gerekliydi
Çevrede kimse yok
Kasım ayının ortası
Ayağa kalkıp o soğukta
Sessizce, sadece
Gözlerimizin içine bakarak
Sokak lambasının ışığında
Dans ettik
Sonra
Sonrası yok
Yaşlı adam ölmedi ama
Sanırım küçük kız kurtuldu.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder